نحوه قرار گذاشتن

ملاقات و برقراری رابطه با دیگران ممکن است غریبه و خسته‌کننده به نظر برسد، اما یافتن نوع رابطه‌ای که می‌تواند دوام داشته باشد و به شکوفایی زندگی کمک کند، بسیار مهم است. در اینجا یک راهنمای ضروری برای مسائل مرتبط با دوستی‌یابی مدرن وجود دارد که شامل توصیه‌های عملی درباره غذاخوری، نوشیدنی، پوشیدنی و گفتگوها است و با یک نگاه فلسفی به نحوه واقعی کار عشق ترکیب می‌شود.



در مورد چه چیزی در قرار صحبت کنیم

اگر قرار آشنایی آزمونی برای موفقیت یک رابطۀ بلندمدت باشد، آنگاه چیزی که واقعاً باید دنبال آن باشیم، درک متقابل از خویشتن‌های عمیق‌ترمان است.
می‌دانیم موفق عمل می‌کنیم اگر در مقطعی، فرد موردنظرمان بگوید که هیچ‌وقت تا این حد با سؤال‌های سنگین و روان‌شناختی روبرو نشده و آیا ما به نوعی روان‌درمانگر در حال آموزش هستیم؟ ...

پایان قرارهای دوستیابی

هر قرار جدید، اگر خوش‌شانس باشیم، ممکن است آخرین قرار باشد، نقطه‌ای که در آن تنش، ناراحتی، ناامیدی و خستگی متوقف می‌شود، لحظه‌ای که شخصی را پیدا می‌کنیم که بالاخره بتوانیم نام او را در وصیت‌نامۀ خود بنویسیم و سی و پنج سال بعد، یک شب بتوانیم با هم از نوۀ اولمان نگهداری کنیم.

دلداری‌های دوستانه

یکی از دردناک‌ترین و در سکوت تحقیرآمیزترین حرف‌ها که شاید با ملایمت و شیرینی در پایان شبی طولانی روی پلۀ خانه و با یک تاکسی منتظر در گوشه‌ای خارج از دید زده شود، پیشنهاد این است که در نهایت احتمالاً بهتر است فقط «دوستان خوب» باقی بمانیم.

تیپ‌های عجیب و غریبی که هنگام قرار ملاقات می بینیم

قرار گذاشتن ما را در معرض طیف وسیع‌تری از افراد نسبت به زمانی که در چارچوب محافظت‌آمیز یک زوجیت زندگی می‌کنیم، قرار می‌دهد. قرار گذاشتن ما را به دریای وسیع بشریت پرتاب می‌کند و برخوردهای ما ممکن است ما را به یک نتیجه‌گیری بزرگ و هوشیارکننده برساند: اینکه انسان‌ها می‌توانند واقعاً بسیار عجیب و غریب باشند

قرارهای خیلی زیاد و قرارهای خیلی کم

برخی از ما هرگز به نقطه‌ای نمی‌رسیم که بتوانیم دست از قرار گذاشتن برداریم. با وجود اینکه با ده‌ها نفر ملاقات می‌کنیم که می‌توانند به روش‌های مختلف قابل‌قبول باشند، اما کسی را پیدا نمی‌کنیم که قوۀ تخیل ما را به طور کامل به کار بیاندازد و کسی که با او بخواهیم به‌طور جدی از دنیای قرار گذاشتن خداحافظی کنیم.

سرمقاله

هیولاهای رسانه ای

هیولاهای رسانه ای

مدرسه زندگی

در تاریخ رسانه‌ها گاهاً اتفاق افتاده است که یک هیولای واقعی پیدا شده است: شاید در دفتر رئیس جمهور، یا در یک لشکر ارتش یا یک زیرزمین حومه شهر. از چنین اکتشافات خارق‌العاده و لرزه‌ای، که ممکن است تعدادشان در هر قرن بیش از انگشتان یک دست نباشد، یک باور عمومی در هر سازمان رسانه‌ای و در ذهن آخرین روزنامه‌نگار مشتاق جا افتاده است: هیولاها در همه جا وجود دارند، در ادارات، خانه‌ها، سالن‌های ورزشی، برج‌های کنترل فرودگاه، سالن‌های عمل و اتاق‌های کابینت.
جدیدترین نوشته‌ها

چرا پروژه‌های دولتی شکست می‌خورند: تحلیل رفتاری

چگونه دولت‌ها می‌توانند با غلبه بر تعصبات شناختی، پروژه‌های موثرتر و موفق‌تری را اجرا کنند؟

پیچیدگیِ هوش مصنوعی: قصیده ای برای رابطه‌ی انسان و ماشین

با بررسی تجربیات شخصی و تحلیل‌های متعادل، به بررسی تأثیر واقعی هوش مصنوعی در دنیای واقعی می‌پردازیم. این مقاله به بررسی کاربردها و محدودیت‌های عملی ChatGPT می‌پردازد و به شما کمک می‌کند تا با اعتماد به نفس و احتیاط در چشم‌انداز هوش مصنوعی حرکت کنید.

راز ماشین آبی، ربات‌ها و ذهن ما

یادتان می‌آید وقتی کودکی می‌کردید و یک ماشین آبی خیلی خاص برای خودتان انتخاب می‌کردید؟ شاید فکر می‌کردید این ماشین تنها ماشین آبی دنیاست. اما بعد از آن، انگار همه جا ماشین آبی می‌دیدید. این پدیده جالب، نشان می‌دهد که ذهن ما چطور کار می‌کند. وقتی به چیزی توجه می‌کنیم، آن را برجسته‌تر می‌بینیم. این مقاله به شما کمک می‌کند تا بفهمید چرا ذهن ما گاهی اوقات مثل یک ربات جستجوگر عمل می‌کند و چگونه ادراک ما از واقعیت شکل می‌گیرد.