بایگانی نوشته‌ها

پادکست مبل قرمز

پادکست "مبل قرمز" یکی دیگر از پادکست‌های بسیار محبوب و کیفیتی حوزه روابط عاطفی و خانوادگی است.این پادکست توسط دکتر الهام حسین‌زاده، مشاور خانواده و زوج، تهیه و اجرا می‌شود.

پشت پرده خشم: چرا گم شدن اشیاء ما را عصبانی می‌کند؟

وقتی چیزی که برای ما ارزشمند است گم می‌شود، عصبانی می‌شویم به خاطر ارتباط شخصی که با آن داریم. این اشیاء ممکن است به یادگاری‌هایی از خاطرات و رویدادهای مهم در زندگیمان تبدیل شوند. آن‌ها ممکن است به ما یادآوری کننده لحظات خوش و خاطره‌انگیز باشند. همچنین، چیزهایی که برای ما ارزش دارند می‌توانند نقش امنیت و آرامش را نیز داشته باشند. بنابراین، وقتی آنها گم می‌شوند، احساس عدم امنیت و ناراحتی در ما ایجاد می‌شود و این می‌تواند منجر به عصبانیت شود.

مدرسه زندگی فارسی

«اندیشه‌هایی ساده، کوتاه و عمیق تا جان تلخت خوش شود.»ما با تکیه بر مطالعات وسیع میان‌رشته‌ای، محتوایی تولید می‌کنیم که به سرعت قابل پیاده کردن در کسب و کار و زندگی روزمره باشد و به زندگی معنا و زیبایی ببخشد.

بازچینی صندلی‌های عرشه تایتانیک

عبارات کمی وجود دارد که بتواند به خوبی «بازچینی صندلی‌های عرشه تایتانیک» بیهودگی یک کار را به تصویر بکشند. بدنه شکسته شده و کشتی در حال غرق شدن است. در چنین لحظه‌ای نگران موقعیت صندلی‌ها بودن، اوج حماقت است، عمیق‌ترین شکست ممکن در تشخیص ناامیدکننده بودن واقعی وضعیت.

چرا منطقی بودن می‌تواند کلافه‌کننده باشد

ممکن است در برخی موارد منطقی بودن کلافه‌کننده به نظر برسد زیرا این بدان معناست که شما همیشه باید منطقی عمل کنید و از انتخاب‌ها و تصمیم‌هایی که بر اساس احساسات و احساسات شخصیتی تان می‌گیرید، صرفنظر کنید. این می‌تواند به شما احساس محدودیت کند و در برخی مواقع، ممکن است بخواهید از انتخاب‌هایی که به طور منطقی درست استفاده کنید، اما احساسات شما به سمت چیزهای دیگری می‌کشاند.

ضرب المثل های آفریقایی که باید به خاطر بسپارید

آفریقا، قاره‌ای است که با ثروت فرهنگی و تاریخی فراوانی برخوردار است. یکی از جواهرهای بی‌نظیر این فرهنگ، ضرب المثل‌های آفریقایی است که تاریخچه‌ی طولانی و غنی دارند. این ضرب المثل‌ها، بازتابی از حکمت و تجربیات نسل‌های گذشته آفریقا است و هنوز هم در زبان و فرهنگ آنان به چشم می‌خورند.

سرمقاله

هیولاهای رسانه ای

هیولاهای رسانه ای

مدرسه زندگی

در تاریخ رسانه‌ها گاهاً اتفاق افتاده است که یک هیولای واقعی پیدا شده است: شاید در دفتر رئیس جمهور، یا در یک لشکر ارتش یا یک زیرزمین حومه شهر. از چنین اکتشافات خارق‌العاده و لرزه‌ای، که ممکن است تعدادشان در هر قرن بیش از انگشتان یک دست نباشد، یک باور عمومی در هر سازمان رسانه‌ای و در ذهن آخرین روزنامه‌نگار مشتاق جا افتاده است: هیولاها در همه جا وجود دارند، در ادارات، خانه‌ها، سالن‌های ورزشی، برج‌های کنترل فرودگاه، سالن‌های عمل و اتاق‌های کابینت.
جدیدترین نوشته‌ها

هویت اصیل خود را در دنیای ارتباطات حفظ کنید

احساس ناهمسانی؟ اقدامات مبتنی بر علوم رفتاری برای در آغوش گرفتن خود واقعی، پیمایش دنیای متصل و شکوفایی.

هزینه روانی ناامنی اقتصادی

رابطه عمیق بین ناامنی اقتصادی و سلامت روان را بررسی کنید. نحوه تأثیر فقر بر رفاه و تأثیر دو طرفه بین ثبات مالی و سلامت روان را کشف کنید، و برای شکستن چرخه فقر، راه حل های جامع را خواستار شوید.

چگونه رنگ‌ها بر احساسات ما تأثیر می‌گذارند؟

رنگ‌ها تنها به عنوان تزئین استفاده نمی‌شوند؛ بلکه به طور عمیقی بر احساسات ما تأثیر می‌گذارند. در این مقاله، بررسی می‌کنیم که روانشناسی رنگ چگونه توضیح می‌دهد که برخی رنگ‌ها تجربیات روزانه ما را شکل می‌دهند.