بایگانی نوشته‌ها

10 قاعده علمی برای یادگیری ریاضی

در 100 سال گذشته مردان و زنان اندیشمند بسیاری درباره‌ی نحوه‌ی یادگیری مفهوم اعداد و بهترین روش‌های یاد دادن ریاضی به بزرگسالان و کودکان پژوهش و تفکر کرده‌اند. اکنون ما با کنار هم قرار دادن یافته‌هایشان نیز فهرستی متشکل از ده قاعده یادگیری ریاضی را پدید آوردیم.  

13 ترفند برای مطالعه پربازده

این مقاله ۱۳ روش علمی برای مطالعه را بر اساس تحقیقات و توصیه‌های متخصصان علوم اعصاب و روانشناسی ارائه می‌دهد. در این مطلب به توصیه‌هایی می‌پردازد که می‌تواند به شما در بهبود فرایند یادگیری کمک کند.

6 عامل موثر بر دوام و شکست روابط زناشویی

این ویدئو 6 عامل مهم را مورد بررسی قرار می‌دهد که نقش موثری در دوام یا شکست روابط زناشویی دارند: ارتباط مثبت، رفع مشکلات، احترام متقابل، تعهد و التزام، تقویت اعتماد متقابل، جذابیت و تلخیص روابط

7 تمرین رواقی برای دستیابی به آرامش درونی

در دنیای آشوب‌زده‌ی ما، داشتن ذهنی آرام نعمتی بزرگ است. اما متاسفانه، بسیاری از افراد تلاش می‌کنند با مصرف دارو و مواد مخدر به این آرامش برسند که می‌تواند منجر به اعتیاد شود. اگر می‌خواهید به روشی سالم و بدون دارو به آرامش درونی برسید، رواقی‌گری راهکارهای ارزشمندی برای شما دارد. در این ویدیو، 7 تمرین رواقی برای دستیابی به آرامش درونی را به شما معرفی می‌کنیم.

8 تمرین تنفسی جهت غلبه بر استرس و اضطراب

آیا از اضطراب و استرس رنج می‌برید؟ به دنبال راه‌هایی برای آرامش ذهن و رها شدن از تنش هستید؟ 8 تکنیک تنفسی ساده و قدرتمند را در این مقاله بیاموزید که به شما در غلبه بر اضطراب و استرس و رسیدن به آرامش درونی کمک می‌کنند.

MDMA: عاملی بحث‌برانگیز در اکتشاف روان‌درمانی

در اواخر دوران فعالیت حرفه‌ای خود، زیگموند فروید به طور خلاصه به امکان وجود یک عامل درمانی در آینده فکر کرد. این ماده فرضی از قابلیت قابل توجهی برای پایین آوردن خود به خود مکانیسم‌های دفاعی بیمار برخوردار بود و در نتیجه دسترسی بدون مانع به ضمیر ناخودآگاه را فراهم می‌کرد. تا طلوع قرن بیست و یکم، به نظر می‌رسید که کاندیدایی بالقوه برای این منظور در صحنه روان‌درمانی ظهور کرده است: MDMA (3,4-methylenedioxymethamphetamine).

سرمقاله

هیولاهای رسانه ای

هیولاهای رسانه ای

مدرسه زندگی

در تاریخ رسانه‌ها گاهاً اتفاق افتاده است که یک هیولای واقعی پیدا شده است: شاید در دفتر رئیس جمهور، یا در یک لشکر ارتش یا یک زیرزمین حومه شهر. از چنین اکتشافات خارق‌العاده و لرزه‌ای، که ممکن است تعدادشان در هر قرن بیش از انگشتان یک دست نباشد، یک باور عمومی در هر سازمان رسانه‌ای و در ذهن آخرین روزنامه‌نگار مشتاق جا افتاده است: هیولاها در همه جا وجود دارند، در ادارات، خانه‌ها، سالن‌های ورزشی، برج‌های کنترل فرودگاه، سالن‌های عمل و اتاق‌های کابینت.
جدیدترین نوشته‌ها

فراتر از دسترسی: چگونه می‌توان از راهکارهای دیجیتال برای بهبود مداخلات سلامت روان استفاده کرد؟

لورا دتر: در مورد محدودیت‌های درمان سنتی و اینکه چگونه راهکارهای دیجیتال ممکن است از طریق ردیابی، شخصی‌سازی و توانمندسازی به افزایش اثربخشی آنها کمک کنند، بحث خواهیم کرد.

چرا تیم‌ها تصمیمات بد می‌گیرند

اس پنسر گرینبرگ: گاهی اوقات، بهترین راه برای جلوگیری از شکست‌های تصمیم‌گیری گروهی، اصلاً تصمیم‌گیری به عنوان یک گروه نیست.

از شایعات تا تحقیقات باکیفیت برای تصمیم‌گیری

ایزل کابرو ایریبری: گپ زدن شامل تبادل اطلاعات در مورد افراد، موقعیت‌ها یا چیزها است که اغلب با یک نظر ارزیابی همراه است - که تقریباً همان رویه‌ای است که ما در مطالعات علمی دنبال می‌کنیم.