بایگانی نوشته‌ها

بدانید که شما کی هستید

مقاله با عنوان "بدانید که شما کی هستید" در مورد اهمیت شناخت خود صحبت می‌کند.ابتدا می‌گوید رسانه‌ها با قضاوت‌های خود ما را منحرف می‌کنند.سپس توضیح می‌دهد شناخت خود به معنای بررسی عمیق دلایل عقاید و رفتارمان است.مقاله می‌گوید این کار باعث می‌شود کمتر به قضاوت‌های خارجی حساس باشیم.در کل تاکید دارد شناخت خود می‌تواند از تاثیر رسانه‌ها بکاهد.

هیولاهای رسانه ای

مقاله با عنوان «هیولاهای رسانه‌ای» در مورد تمایل رسانه‌ها برای تاکید بر «هیولایی» کردن موضوعات صحبت می‌کند.ابتدا می‌گوید رسانه‌ها باور دارند نقش مهم‌شان کشف هیولاهاست. سپس ویژگی‌های هشت‌گانه‌ای را برای توصیف هیولا می‌آورد.مقاله توضیح می‌دهد واقعیت پیچیده‌تر است و مردم می‌توانند تغییر کنند.در نهایت تاکید می‌کند تحقیر مانع تغییر می‌شود در حالی که بخشش می‌تواند مفید باشد.

چرا اخبار باعث می شود احساس درماندگی کنیم

مقاله با عنوان "چرا اخبار باعث می‌شود احساس درماندگی کنیم" در مورد تأثیر اخبار بر احساس درماندگی ما صحبت می‌کند.ابتدا می‌گوید رسانه‌ها می‌خواهند ما را در جریان قرار دهند تا تغییر ایجاد کنیم.سپس می‌افزاید اما ما را از عمل کردن منع می‌کنند و تنها می‌توانیم خبرها را تماشا کنیم.مقاله توضیح می‌دهد این موضوع باعث درماندگی می‌شود.در کل سعی دارد نشان دهد چرا اخبار با جدا کردن دانستن از عمل کردن باعث درماندگی می‌شوند.

چرا بیشتر اخبار بد هستند

مقاله با عنوان "چرا بیشتر اخبار بد هستند" درباره تمرکز اخبار بر مسائل منفی صحبت می‌کند.ابتدا می‌گوید رسانه‌ها بیشتر به مشکلات علاقه‌مند هستند. سپس اشاره می‌کند که فقط اتفاقات منفی برای ما اهمیت دارند.مقاله معتقد است رسانه‌ها در واقع با تولید دائمی اخبار منفی ما را از واقعیت منحرف می‌کنند.در کل سعی دارد نشان دهد چرا بیشتر اخبار تمرکز بر مسائل منفی دارند.

اخباری که ما را از آن منحرف می کند

مقاله با عنوان "اخباری که ما را از آن منحرف می‌کند" درباره تاثیر اخبار در منحرف کردن توجه ما از مسائل واقعی زندگی است.ابتدا می‌گوید ما همواره به جای ترس‌های درونی، نگران مسائل خارجی هستیم که رسانه‌ها تبلیغ می‌کنند.سپس اشاره می‌کند مسائل واقعی زندگی مانند روابط، عشق، موفقیت شغلی و... است نه اخبار روز.مقاله تاکید دارد باید بیشتر متمرکز بر مسائل واقعی زندگی باشیم نه اخباری که رسانه‌ها تبلیغ می‌کنند.در کل سعی دارد نشان دهد اخبار ما را از مسائل واقعی زندگی منحرف می‌کنند.

ما قبلا اینجا بوده ایم

مقاله با عنوان "ما تا به حال اینجا بوده‌ایم" در مورد تکرار مشکلات در روابط صحبت می‌کند.ابتدا به مشکلاتی مانند بی‌اعتمادی، خیانت، درگیری و سرزنش اشاره می‌کند که چندین بار تکرار شده است.سپس می‌گوید وقتی روابط تکراری می‌شود، نشانه بحران است. مقاله معتقد است در این شرایط باید تصمیم قطعی گرفته شود که رابطه ادامه پیدا کند یا پایان یابد.در کل سعی دارد نشان دهد تکرار مسائل در رابطه نشانه خطر است و باید به آن واکنش نشان داد.

سرمقاله

هیولاهای رسانه ای

هیولاهای رسانه ای

مدرسه زندگی

در تاریخ رسانه‌ها گاهاً اتفاق افتاده است که یک هیولای واقعی پیدا شده است: شاید در دفتر رئیس جمهور، یا در یک لشکر ارتش یا یک زیرزمین حومه شهر. از چنین اکتشافات خارق‌العاده و لرزه‌ای، که ممکن است تعدادشان در هر قرن بیش از انگشتان یک دست نباشد، یک باور عمومی در هر سازمان رسانه‌ای و در ذهن آخرین روزنامه‌نگار مشتاق جا افتاده است: هیولاها در همه جا وجود دارند، در ادارات، خانه‌ها، سالن‌های ورزشی، برج‌های کنترل فرودگاه، سالن‌های عمل و اتاق‌های کابینت.
جدیدترین نوشته‌ها

هویت اصیل خود را در دنیای ارتباطات حفظ کنید

احساس ناهمسانی؟ اقدامات مبتنی بر علوم رفتاری برای در آغوش گرفتن خود واقعی، پیمایش دنیای متصل و شکوفایی.

هزینه روانی ناامنی اقتصادی

رابطه عمیق بین ناامنی اقتصادی و سلامت روان را بررسی کنید. نحوه تأثیر فقر بر رفاه و تأثیر دو طرفه بین ثبات مالی و سلامت روان را کشف کنید، و برای شکستن چرخه فقر، راه حل های جامع را خواستار شوید.

چگونه رنگ‌ها بر احساسات ما تأثیر می‌گذارند؟

رنگ‌ها تنها به عنوان تزئین استفاده نمی‌شوند؛ بلکه به طور عمیقی بر احساسات ما تأثیر می‌گذارند. در این مقاله، بررسی می‌کنیم که روانشناسی رنگ چگونه توضیح می‌دهد که برخی رنگ‌ها تجربیات روزانه ما را شکل می‌دهند.